Skoro všechny články již jsou ze starého blogu doktorka-se-srdcem.blog.cz přestěhovány (a na těch pár zbylých "čekatelů" je v příslušné rubrice vždy uveden odkaz). 😊

sobota 5. srpna 2017

Jak vytvořit speciální filtr v Adblock Plus (Chrome nebo Firefox), návod

Aktualizace 17.8. 2017

Hromadné protesty zabraly a šedivé "kachličky" na Blog.cz zmizely, přesto má většina prvků tohoto návodu na vytvoření speciálního filtru obecnou platnost.

Nelíbí se vám nová "devíti-reklama" na Blog.cz? Chcete změnit svůj život a začít žít bez reklam? Tady je návod pro Ohnivé lišky a lišáky! Vznikl jen díky jedné geniální blogerce, která velice rychle zareagovala instruktážním videem na novou hnusnou reklamu (9 šedivých čtverců nebo chcete-li kostek) na Blog.cz, se kterými si Adblock Plus (ABP) nedovedl poradit. Její postup pro Google Chrome jsem jen předělala pro Firefox (Mozilla), kde se to musí udělat jinak. Vznikl tak foto-návod, viz níže.

Postup (videonávod) pro Google Chrome od blogerky Anchor najdete zde:




Pokud ještě nemáte ABP, tady je postup, jak stáhnout Adblock Plus a jak se dá ABP vypnout. A teď si ukážeme, jak vytvořit filtr ve Firefoxu, aby šedivé čtverce zmizely na celém Blog.cz.

Důležitá poznámka: Kdo pomýšlí na stěhování z Blog.cz na WordPress nebo na Blogspot, tomu situaci usnadní Veruce (její manžel vymyslel skript, který komplet celý blog vyexportuje u WordPress včetně obrázků a komentářů, u Blogspot alespoň komentáře, bez obrázků, ty se potom musí nahrát dodatečně ručně), viz odkaz.

Všechny následující obrázky si kliknutím otevřete větší v samostatném panelu! 

.

Návod na odstranění nového typu reklam na Blog.cz


1. Nejprve kliknete na ABP ikonku v liště (viz obr. 1).
Obr. 1: ABP (Adblock Plus).


2. Otevře se vám tak roletka, ze které si zvolíte „Předvolba filtrů…“ (obr. 2).
Obr. 2:


3. V okně, které se otevře, kliknete na „Přidat skupinu filtrů“ (obr. 3).
Obr. 3: "Přidat skupinu filtrů".


4. Vlevo se objeví nová řádka, která se původně jmenovala „Nová skupina filtrů“. Doporučuji ji přejmenovat, já vybrala název Blog.cz: hnusná „devíti-reklama“ (obr. 4). 😉

Pak klikněte v pravém horním rohu na „Přidat filtr“.
Obr. 4: "Přidat filtr".


5. Otevře se tak okénko, do kterého zkopírujete TENTO TEXT, KTERÝ JE KLÍČOVÝ, díky moc, Anchor! (viz obr. 5): blog.cz##.spklw-widget.spklw-near-view.spklw-in-view 
Tento text je samozřejmě jen pro tuto (již neexistující) reklamu!
Obr. 5: Otevření okna filtru, do kterého budete kopírovat text.

 
6. Po zkopírování (zkratka CTRL plus C) a vložení (zkratka CTRL plus V) do okénka je ještě třeba filtr zaktivovat, což uděláte DALŠÍM kliknutím na „Přidat filtr“ (obr. 6).
Obr. 6: Po zkopírování textu následuje druhý klik na "Přidat filtr".


7. Okénko zešedne a před ním se (sama) udělá fajfka (obr. 7). Pak už jen stiskněte tlačítko „Zavřít“ a máte vystaráno.
Obr. 7: Aktivní filtr a zavření ABP.


Malá poznámka: při každém načtení stránky (včetně refresh nebo přidání komentáře) se šedivé čtverce reklamy na Blog.cz objeví znovu, ale jen okamžik. Tak se nelekněte, vše je O. K. 😊

33 komentářů:

  1. Dori, musím ti poděkovat za "Firefoxíky", kteří doufám tvůj návod radostně využijí. Já jsem "Chromák", takže nepřestanu blahořečit Anchor :D, to je taková úleva, nemuset čučet pod každým článkem na tu obludu devítireklamovou!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Víš, Meduňko,
      já Anchor taky blahořečím! Protože ta moje práce bylo jen takové "přicmrndnutí". A chystám se Anchor zeptat, jak na ten zásadní text přišla, protože to je klíč i k jiným ohavnostem!

      Díky za tvoje díky. Jsi prostě "moje" Zlatá Meduňka. :-)

      Vymazat
  2. Děkuju, děkuju, děkuju. Má vděčnost za tvůj článek nezná mezí :) <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn. 😀
      Radost těch "nahoře" na Blog.cz bude asi taky bezmezná. 😉

      Vymazat
    2. obávám se, že tímto způsobem "je" budete tak provokovat, až najdou jiné způsoby, jak "obejít" to vaše "obcházení" reklam

      je důležité si uvědomovat, že každý z něčeho žije a tudíž i blogerské společnosti (např. z reklam)

      - nemůžete chtít něco zcela zadarmo

      Vymazat
    3. Milý Lukáši,
      jesli jste si toho dosud nevšiml, na Blogspot NENÍ reklama a je zdarma. A ještě je lepší, než Blog.cz. A pokud člověk na Blogspot chce reklamu, nějaké peníze jdou i do JEHO kapsy. Myslím, že i WordPress, který je také zdarma, má stejný systém (tam si nejsem úplně jistá).

      Každý se snaží blokování reklam obcházet, nejen Blog.cz. I proto se (zřídka) stane, že ABP nefunguje. Až vymyslí něco jiného, tak blogeři rozhodně nezůstanou pozadu. 😊

      Vymazat
    4. Milá paní,

      já jsem také nemluvil o Blogspotu, ale o Vašem navádění proti reklamám v systému Blog.cz (pak je pochopitelné, že vývojáři ve zmiňovaném Blog.cz opět najdou "cestičku ven")

      Vymazat
    5. Napsal jste větu "nemůžete chtít něco zcela zadarmo" (bez reklam).
      Můžu (zmiňovaný Blogspot). Na to jsem reagovala.

      Kdyby Vám reklamy rozhodily celý Váš pracně vytvořený design na Blog.cz, možná byste mluvil jinak. V otázce tvorby individuálních filtrů v ABP se asi neshodneme. Já mám svůj názor a Vy také. 😉

      Vymazat
    6. Já se musím trochu přiklonit k Lukášovi, přijde mi to vůči blog.cz docela nefér očůrávka:). Že jsou pro ně reklamy priorita dávají najevo celkem přímočaře a celou dobu co o nich vím. Existují varianty kde se dá existovat bez reklam, sama jsi je zmínila. Možnost přesunout se máme všichni. Tak proč nerespektovat jejich podnikatelský záměr, když už mám nějaký důvod, proč jejich doménu ať už jako autor nebo jako čtenář využívám? To je jako kdybych přišla do hospody, nelíbilo by se mi, že tam mají tácky Gambrinus a tak bych si radši vytáhla z batohu lahváče Postřižinskýho :).

      Vymazat
    7. Tak to mě docela mrzí, že to vidíš až takhle.
      Mně spíš připadá, že Blog.cz očůrává ty, co tam ještě zbyli (a v poslední době to vypadá, že se hodně napil, a tudíž jde o mikci zesílenou)...

      Vymazat
    8. A čím je očůrávají, když teda zůstaneme na reklamním poli?:) Chtějí skrz ně vydělávat (což mi přijde jako docela legitimní přání, navíc se s tím nějak neskrývají:) a když si přidáme adblocky, tak nevydělávají. Každý další takový nástroj vede akorát k nevkusnější a agresivnější verzi reklamy. V době předadblockové to tak přece vůbec nevypadalo:)

      Řada mých oblíbených webů svoje čtenáře prosí, ať si tyhle nástroje vypnou, protože o příjmy z reklam stojí. Za odměnu se někteří snaží o jakous takous reklamovou umírněnost, ne vždycky se to teda podaří. Co myslíš, pomohlo by to?:)

      Vymazat
    9. To víš, že by to pomohlo! Nerušivé reklamy, které ABP propustí, většinou nevnímám - a nevadí mi. Nemám potřebu pro ně dělat speciální filtr. Když mi dokonce kdysi na čas zmizely reklamy na Centrum.cz, tak mi to tam pak najednou připadalo takové pusté, až nehezké! Takže ano, NERUŠIVÁ reklama, to by byla jiná! Žádný hlasitý zvuky a podobný vylomeniny aby člověk dostal infarkt!

      Dalším bodem je REKLAMA, KTERÁ SE TVÁŘÍ JAKO ČLÁNEK, to je vážně zrůdnost! Víš, že někteří čtenáři to neprokouknou a myslí si, žes to napsala ty?? Ti „pokrokovější“ si myslí, že volbu témat v reklamě nastavuje bloger… Najdou se i takoví, co věří, že z toho máš dokonce peníze!

      Kdyby se některé ZÁSADNÍ TECHNICKÉ NEDOSTATKY odstranily, lidi by si řekli: Jo, na Blog.cz je sice reklama, ale co má ten server všechno za vymoženosti, to nemá ani Blogspot! A běží to jako na drátkách, podpora se vždy (po)stará! A je to navíc v češtině! Chceš-li založit blog, pak jedině na Blog.cz! Dost nereálný sen, zdá se… Bez legrace: systém komentářů, jako jediná výjimka, je na Blog.cz lepší!

      Vydělávat? V pořádku! Ale za skoro nic dostat moc a pak ještě víc, to mi nepřijde fér. Když mi někdo zdarma nabídne, abych si vybrala ze 3 chlebů, přičemž jeden z nich bude plesnivý, vyberu si z těch zbývajících dvou (Blogspot nebo WordPress). Za strpění reklamy něco chci:

      - Stačí mi úplně elementární věc: aby blog FUNGOVAL a neobjevovala se tak často hláška „CHYBA SERVERU“ (je-li to často, sráží to i hodnocení u Google a blog se pak propadá na nižší pozice).

      - Když přes půl roku nešly vůbec vkládat KOMENTÁŘE (dodneška to občas zlobí), postup jak to obejít, který mi někdo poradil, jsem publikovala já, ne technická podpora, od které by to člověk očekával.

      - Problém s přehráváním VIDEÍ trval snad ještě déle (a popravdě, myslím, že by trval doteď, kdyby si ho blogeři „nevyřvali“).

      - ZOBRAZOVÁNÍ OBRÁZKŮ a jejich NAHRÁVÁNÍ do Galerie? Kapitola sama pro sebe! U fotoblogů, kde je více než jedna fotka, je to opravdu problém. Něco málo z toho se po půl roce odstranilo, ale správně to nefunguje dodnes (brzy bude roční výročí).

      - No a to, že se někdy NEOBJEVÍ PUBLIKOVANÝ ČLÁNEK NEBO V NĚM NEJDOU PO NĚKOLIK HODIN OTEVŘÍT KOMENTÁŘE, protože systém zahlásí „článek nenalezen“, to už je vrchol. A to určitě nejsou všechny technické problémy na Blog.cz (ty, co se dají obejít, jsem shrnula zde). Spíš bych tu měla napsat, co funguje. To by se dalo postihnout v jedné větě. I proto se zrychlily odchody blogerů na jiné domény, jak je vidět z titulní strany (těch, co to na titulní stránce neoznámí, je však určitě víc).

      - Boj proti spamu (do vývoje se neinvestuje, proč taky, vždyť kráva se dá dojit až do chcípnutí, takže to podle toho vypadá).

      - Responzivní design pro mobily a tablety by nebyl k zahození (na Blogspotu je). Zvýšilo by to určitě čtenost. Ta je ale (zatím) tak vysoká, že je Blog.cz celkem ukradená.

      - Porouchá-li se něco, bylo by vhodné dát IHNED oznámení, nehrát mrtvého brouka stylem „bloger na Blog.cz rozchodí úplně všechno“. To pak akorát člověk ztrácí čas a myslí si, že je chyba na jeho straně - až se z článků, od ostatních dozví, že pes je zakopán jinde.

      Omlouvám se za pozdní odpověď, snad se nezlobíš, že jsem dala přednost houbám, které už se nemohly dočkat, až mě otráví. 😊

      Vymazat
    10. Nezlobím se, kdybych poznala i něco jiného než muchomůrku, taky bych jim dala přednost :). Výhrady plně chápu, taky je mám, i když na blog.cz bych našla i pár dalších výhod než komentáře (třeba téma týdne přes které jde na začátku během chvilky najít čtenáře, titulku, blogy dne), jenom mi je proti srsti ten třetí plesnivý chleba navzdory výhradám konzumovat, ale "neplatit" za něj :) Ale to už jsem vlastně psala :)
      No a kdy se bude servírovat smaženice?:)

      Vymazat
    11. Hele, muchomůrky jsou i jedlé (masák, případně šedivka), tyhle dokonce vícekrát! 😉

      Titulka, TT a AK chybí, protože v tom dlouhém odstavci se zabývám pouze technickou stránkou věci. Pokud jde o srovnávání dvou blogů, klady a zápory jsem vypsala v jiném článku, včetně těchto položek.

      Tys někdy vědomě platila za plesnivý chleba?! 😱 Normální je totiž zkaženou věc reklamovat a požadovat výměnu (na tu výměnu já teď třeba čekám: jak jsem uvedla, když mě reklamy neruší nebo se mi dokonce líbí, jako na zmíněném portálu Centrum.cz, ani mě nenapadne je pak nějak dodatečně blokovat). Díky výše uvedeným faktům rozhodně nemám z blokování reklam špatný pocit. Pokud někdo má dluh, je to Blog.cz vůči blogerům a čtenářům. Shodneme se ale určitě na jedné věci, že se neshodneme. 😉 Jo a smaženici nemám ráda. Někdy příště bude houbový guláš. 😊

      Vymazat
    12. Guláš taky dobrej :) Bude v něm i maso?:)

      Vymazat
    13. Počkej, velbloud je býložravý! A prý není vybíravý! Aby tě pak ostatní velbloudi nepoplivali! 😉

      Já maso moc nejím, takže v guláši nebývá. Ale mám ráda klasickou koprovou omáčku s hovězím a jednou za čas si jí uvařím. 😊

      Vymazat
  3. A co mám dělat, když tam nemám ABP?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A proč? Už by to, myslíš, PC neutáhlo? Vždyť to s ním můžeš zkusit, odinstalovat to můžeš vždycky. 😊

      Vymazat
  4. Jen aby na tebe z Novy nezvolali ala Archimédes:
    Noli tangere quadratis meos...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Až budou čtverce kruhy, tak zvážím, jestli je lidem třeba nezačnu i doporučovat. 😉

      Vymazat
    2. Kvadratura kruhu má svoji poesii

      Vymazat
  5. Jsem rozhodnutá nechat si na svém blogu reklamu a nic si nebudu instalovat.
    Mám blog 6let, je tam šest nádherných blogových let a já o ně nechci přijít. Nechci, aby mne někdo zablokoval a odmítám někoho dráždit. Na zálohování celé mé šestileté galerie bych potřebovala mnoho času, o článcích nemluvě. Vy si ten jeden rok uděláte rychle, ale já na to nemám nyní čas.
    Může to býti pro někoho zbabělé, ale já mám proto své důvody.
    Navíc až se rozhodnu si zakoupit svou doménu, až si ji budu hradit, pak to bude něco diametrálně odlišného. Tudíž mi nezbývá než zpívat píseň toho, jehož chleba jím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zpívej, ale bacha, abys časem neochraptěla! 😉

      Vymazat
    2. Jo Simi,
      dala jsem do článku dodatečně ještě jeden link. Manžel Veruce vymyslel skript, který přesune VEŠKERÝ OBSAH Z BLOG.CZ (včetně komentářů!) na WordPress. Určitě řekneš ne, ale je to zas jedna z dalších možností. 😊

      Vymazat
  6. Mně bohužel ani ABP tu novou reklamu neskryje, netuším proč. Zkoušela jsem to podle návodu, ale drží mrcha. Nevadí, snad ji časem odstraní. A jak jsem četla na blog.cz, pár lidem odstranit podle návodu jde a i to je úspěch.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je zvláštní, protože jsi první (o kom tedy vím), které to nefunguje. Někde bude chybka. 😱

      Vymazat
  7. Reklamy byly jsou a budou, bohužel. ABP asi nemám.

    OdpovědětVymazat
  8. To je chytré a někomu to jistě bylo nápomocné. :)) Mně osobně ty reklamy ani tak neštvou, možná to je tím, že já svou tvorbu primárně umisťuji na Wattpad, blog mám jen proto, abych tam občas napsala nějakou krátkou úvahu, názor a podobně... zkrátka pro mě neznamená tolik, aby mě ty občasné reklamy nějak štvaly. :))

    OdpovědětVymazat
  9. Adblock jsem kdysi měl nainstalovaný také, ale nakonec jsem ho zase vypnul. Každý prohlížeč potřebuje specifické nastavení a já používám Internet Explorer, kde mám milion záložek a jsem na něj zvyklý.
    Možná ale Blog.cz Nova ukončí, přejdu na Blogger.com a vše se tím vyřeší.

    OdpovědětVymazat

Uveďte prosím nějakou přezdívku (pole NÁZEV/ADRESA URL - stačí vyplnit jen přezdívku). Jinak mi vaše komentářové kapky splynou v jedno nekonečné moře. 😉

DĚKUJI ZA VAŠE KOMENTÁŘE. 😊